Warrior 250 jest jedną z najbardziej ekscytujących propozycji w segmencie quadów. Główną rolę odgrywa tutaj jednocylindrowy silnik chłodzony cieczą, który z pojemności 250 ccm generuje 15 koni mechanicznych mocy. Taka wartość gwarantuje ogrom radochy w każdym możliwym scenariuszu, zarówno w przeprawach terenowych, na offroadowym torze quadowym i samochodowym, czy też w jeździe asfaltowej lub po ubitych duktach leśnych. O przeniesienie mocy na nawierzchnię dbają kostkowe opony (przednie i tylne) sygnowane marką Kenda, uznaną przez offroadowców całego świata. Skrzynia biegów to konstrukcja manualna, z 5 przełożeniami dopasowanymi do mocy silnika i osiąganych prędkości. Cechą charakterystyczną podwozia jest szerszy rozstaw przednich kół, co oznacza zwiększoną stabilność i pewność prowadzenia. Istotny jest także – niespotykany w tej klasie – sposób montażu tylnego amortyzatora na kiwaku pośrednim, co gwarantuje obniżenie środka ciężkości oraz zwiększenie progresywności i płynności pracy zawieszenia. O pewność prowadzenia dbają także amortyzatory wyposażone w regulację naprężenia sprężyny.
Felgi wykonane są ze stopu aluminium, a ich ciekawy wzór nadaje quadowi dynamizmu. Średnica felg wynosi 9” z tyłu oraz 10” z przodu. Niezaprzeczalną zaletą jest obecność pełnego oświetlenia wraz z kierunkowskazami. Handbary chroniące dłonie kierowcy pozostają na wyposażeniu fabrycznym, tak samo jak przydatne osłony pod podnóżkami, zwane nerfbar. Warrior 250 łączy imponujący prześwit 130 mm wraz z kanapą na nieprzesadnej wysokości 800 mm (wartość osiągnięta dzięki tylnemu zawieszeniu na kiwaku). Pojazd skonstruowany jest na bazie wytrzymałej, stalowej ramy. Z tyłu znalazł się pojedynczy wahacz, a z przodu niezależnie pracują podwójne wahacze kół. Barton Warrior 250 to maszyna, którą doceni każdy wprawny kierowca quada, na której można poczuć prawdziwy zastrzyk sportowej adrenaliny.